Search
Now showing items 1-3 of 3
Kognitiva illusioner som lurar konsumenter
(2003)
Även om konsumenter försöker fatta förnuftiga beslut genom att väga positiva mot
negativa aspekter, så spelar kognitiva illusioner dem ofta ett spratt. Den psykologiska
forskningen visar att kognitiva illusioner är fel ...
Konsumentrörligheten på de finansiella marknaderna. En uppföljning åtta år senare
(Centrum för konsumtionsvetenskap, 2009)
Föreliggande studie innebär en uppföljning av Konkurrensverket och
Konsumentverkets rapport om konsumentrörligheten på de finansiella
marknaderna från 2001.
Konkurrensen inom den finansiella sektorn har varit föremål ...
Bilens roll för människors subjektiva välbefinnande
(Centrum för konsumtionsvetenskap, 2009)
Huvudsyftet med projektet var att öka kunskapen om bilens roll för olika hushålls och individers subjektiva välbefinnande. Subjektivt välbefinnande som kommer från engelskans subjective well-being, förkortat SWB i rapporten, ...