Show simple item record

dc.contributor.authorSturk, Anneliswe
dc.contributor.authorKönig, Sannaswe
dc.date.accessioned2008-10-30T08:04:26Z
dc.date.available2008-10-30T08:04:26Z
dc.date.issued2008swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/18451
dc.description.abstractMetod Studiens kvantitativa del består av en enkätudersökning som besvarades av 141 informanter fördelade på tio utbildningssamordnare i tre västsvenska kommuner. Målgruppen var verksamma Sfi-pedagoger. Studiens kvalitativa del utgörs av en fenomenografisk vetenskaplig ansats, där fokus varit på pedagogers uppfattningar. Resutatet har sedemera tolkats med en hermeneutisk ansats. Resultat Studiens resultat visar att majoriteten av de deltagande informanterna använder sig av musik i sin Sfi- undervisning. Skälet till att pedagoger använder sig av musik är att musik upplevs lustfyllt av både pedagoger och elever. Det som framkom i resultatet var att musik främst används i uttalsundervisning. Skälen till att pedagoger inte använder sig av musik i sin Sfi-undervisning är brist på tid och metod. Betydelse för läraryrket För dem som redan använder sig av musik i Sfi-undervisning kan våra resultat ses som en bekräftelse på det de gör. För dem som inte redan använder sig av musik kan våra resultat bli en inspirationskälla. Det vi eftersträvar som kan vara av betydelse för läraryrket, särskilt inom Sfi, är att musik blir ett etablerat arbetssätt.swe
dc.language.isosvswe
dc.subjectandraspråksundervisningswe
dc.subjectsvenska för invandrareswe
dc.subjectmswe
dc.title"Ibland sjunger de gärna med." En deskriptiv studie om Sfi-pedagogers uppfattningar av musik i Sfi-undervisning.swe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essayswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record