Show simple item record

dc.contributor.authorStakeberg, Fredrikswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T16:59:30Z
dc.date.available2007-01-16T16:59:30Z
dc.date.issued2000swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1405
dc.description.abstractASP har fått mycket uppmärksamhet i media och spås av många experter bli en stor marknad i framtiden. Det är i första hand små och medelstora företag som förväntas använda ASP-tjänster. Trots lysande framtidsutsikter för ASP-tjänster är det inte många svenska små och medelstora företag som använder ASP-tjänster. I uppsatsen har jag undersökt och kritiskt granskat företeelsen ASP för att ta reda på vilket sätt tjänsten kan bidra till ett företags framgång. Jag har velat ta reda på om ett företag kan erhålla kvalitet genom att använda ASP-tjänster. För att kunna ta reda på detta har jag gjort en kvalitativ studie bestående av en teoretisk och en empirisk del. Den teoretiska delen är en litteraturstudie. Den empiriska delen består av intervjuer med tre olika företag vilka erbjuder eller är potentiella användare av ASP-tjänster. Studien visar att företag inte når framgång genom att förändra sin informationsmiljö, de når framgång när de har en sådan kunskap om organisationen att de kan avgöra vilken typ av informationsmiljö som passar dem bäst.swe
dc.format.extent194315 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleVärdet av ASP?swe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokDswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid2167swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record