Search
Now showing items 1-3 of 3
"Matte är livskunskap" En enkätstudie om attityder till matematik, gjord bland lärare i förskolan som ingår i ett matematikprojekt
(2008)
Syfte och frågeställningar:
Syftet med studien var att undersöka vilka attityder lärarna som deltog i ett matematikprojekt i en kommun gav
uttryck för när det gällde hur de arbetade med matematik med barn i förskolan.
Följande ...
Matematik i förskolan. En observationsstudie om språkliga kategorier.
(2011)
Syfte
Syftet med denna fallstudie på en förskola är att undersöka språkspel då pedagoger kommunicerar med barn om
matematik.
Huvudfrågor
Hur använder pedagogerna språk och samspel för att lyfta matematiken i vardagen? ...
”Matte är livskunskap”
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2008)
Titel: ”Matte är livskunskap” – En enkätstudie om attityder till matematik, gjord bland lärare i förskolan som
ingår i ett matematikprojekt
Författare: Katrin Josefsson och Mikaela Johansson
Termin och år: VT-08
Kursansvarig ...