Search
Now showing items 1-4 of 4
Likheter och skillnader mellan två lärares matematikundervisning om ental och tiotal inom ramen för årskurs två i Sverige och Libanon Rapport nummer: Ht-2611-015
(2011)
Vi har valt att analysera två lektioner om ental och tiotal i årskurs 2 i matematikundervisning
mellan två länder, Libanon och Sverige. Vårt syfte är att få en inblick i likheter och
skillnader i ett visst moment ...
"Matte är livskunskap" En enkätstudie om attityder till matematik, gjord bland lärare i förskolan som ingår i ett matematikprojekt
(2008)
Syfte och frågeställningar:
Syftet med studien var att undersöka vilka attityder lärarna som deltog i ett matematikprojekt i en kommun gav
uttryck för när det gällde hur de arbetade med matematik med barn i förskolan.
Följande ...
Spelar föräldrasamverkan någon roll? Om föräldrasamverkans effekter på barns matematikutveckling
(2008)
Sammanfattning:Enligt styrdokumenten ligger det i vårt läraruppdrag att samverka med hemmen
och med elevernas vårdnadshavare. Vårt syfte var att undersöka huruvida det
finns några samband mellan elevers kunskapsutveckling ...
”Matte är livskunskap”
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2008)
Titel: ”Matte är livskunskap” – En enkätstudie om attityder till matematik, gjord bland lärare i förskolan som
ingår i ett matematikprojekt
Författare: Katrin Josefsson och Mikaela Johansson
Termin och år: VT-08
Kursansvarig ...