Search
Now showing items 1-4 of 4
Pedagogers arbete kring barns socioemotionella utveckling - En intervjustudie med pedagoger på förskolan
(2009)
Syfte: Syftet med arbetet är att få en bild av hur pedagoger arbetar för att främja barns
socioemotionella utveckling på förskolan. Vi använder oss utav två frågeställningar: Vilken
betydelse anser pedagogerna att barns ...
Barn och rädsla. Om barns rädslor i förskole- och skolåldern samt pedagogers arbets- och förhållningssätt.
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Titel Barn och rädsla. Om barns rädslor i förskole- och skolåldern samt
pedagogers arbets- och förhållningssätt.
Arbetets art Examensarbete, 10 p.
Sidantal 37
Författare Sylvia Gustavsson
Handledare Karin ...
"Utan lek inget språk, utan språk ingen lek."
(2007)
Syfte:
Syftet är att undersöka hur dagens verksamma pedagoger ser på lekens betydelse för barns
språkutveckling.
Frågeställning:
Hur skildrar pedagogerna leken?
Ser de leken som en tillgång för att skapa en lärandesituation ...
Motivation & motivationsarbete i förskola och skola
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract
Arbetets art: Examensarbete om10p inom LAU 350
Titel: Motivation & motivationsarbete i förskola och skola
Författare: Jessica Andersson & Mira Bjerner
Handledare: Pär Engström
Examinator: Daniel Seldén
Datum: ...