Search
Now showing items 1-5 of 5
Dokumentation av matematik på förskolan en studie om pedagogers erfarenheter
(2008)
Sammanfattning
Vår studies syfte är att ta reda på pedagogers erfarenhet av dokumentation och dess stödjande roll för utveckling
av verksamheten kring matematik i förskolan.
Våra huvudfrågor har under arbetets gång varit: ...
Hur ute är skolan? -en empirisk studie om pedagogers vanor av undervisning utomhus
(2008)
Sammanfattning
Vi upplever att det finns en uppåtgående trend när det gäller att förlägga undervisning till utomhusmiljö. Vårt
syfte med denna undersökning var att vi ville ta reda på och kartlägga våra huvudfrågor, nämligen ...
Hör lek och lärande ihop? En studie om pedagogers resonemang och arbete kring det informella lek- lärandet i förskoleklassen
(2008)
Syfte:
Vårt syfte har varit att undersöka hur resonerar pedagoger kring det informella lek- lärandet och hur de arbetar
med detta i förskoleklassen.
Frågeställningar:
-Vilka lekinslag förekommer i den planerade ...
Pedagogers syn på lek i skolan en enkätundersökning.
(2008)
Vårt syfte är att undersöka pedagogers syn på lekens betydelse i
Syfte
skolans tidigare åldrar. Vi vill också ta del av forskares tankar och
teorier kring detta för att fördjupa vår kunskap.
Enkätundersökning innehållande ...
"Och sen är det dött, tyst, färdigt" - en studie om återkoppling till pedagoger efter anmälan till socialtjänsten
(2008)
Syfte
Denna studie syftar till att undersöka hur samverkan upplevs fungera mellan de två
professionerna pedagoger i skola och socionomer inom socialtjänst, gällande
anmälningsplikten, med särskilt fokus på återkopplande ...