Search
Now showing items 1-4 of 4
"Det går att överleva utan lek men inte leva" En studie om pedagogers förhållningssätt till barn som inte leker
(2007)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Anledningen till att vi valt ta upp ämnet om barn som inte leker var att vi sett fall ute i verksamheten där ...
Tematiskt arbetssätt i förskolan - en kvalitativ jämförande studie
(2007)
Bakgrund
Vi har båda läst Skapande verksamhet för tidigare åldrar som inriktning och under vår
utbildning till pedagoger fick vi en introduktion av Reggio Emilias filosofi. Vi tyckte oss ha
sett en ökning av Reggio ...
Pedagogers erfarenheter av föräldrasamverkan. En empirisk studie av förskolor i mångkulturella stadsdelar
(2007)
Syfte: Vårt syfte är att undersöka hur pedagoger inom förskolan ser på samverkan med föräldrar. Det står i
läroplanen, Lpfö98, att förskolan ska arbeta i ett nära och förtroendefullt samarbete med hemmet. Det står dock
inte ...
"Utan lek inget språk, utan språk ingen lek."
(2007)
Syfte:
Syftet är att undersöka hur dagens verksamma pedagoger ser på lekens betydelse för barns
språkutveckling.
Frågeställning:
Hur skildrar pedagogerna leken?
Ser de leken som en tillgång för att skapa en lärandesituation ...