Search
Now showing items 1-3 of 3
Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på barns lärande genom leken i förskolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstract
Arbetets art: Examensarbete, 10 poäng, Institutionen för pedagogik och
didaktik vid Göteborgs Universitet
Titel: Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på
barns lärande genom leken i förskolan
Antal ...
Musik - ett didaktiskt redskap för barns lärande och utveckling? En undersökning om pedagogers inställning till att arbeta med musik i förskolan.
(2009)
Sammanfattning: Denna undersökning tar reda på hur
pedagoger i de kommunala förskolorna i Göteborg ser på och har för
inställning till musik. Syftet är också att ta reda på vilken betydelse
pedagogerna anser att musiken ...
Lekens betydelse för lärande och utveckling utifrån pedagogens perspektiv En kvalitativ studie gjord på Montessori och Reggio Emilia förskolor
(2008)
Syfte: Vårt syfte med detta examensarbete är att vi vill skaffa oss en uppfattning om hur
pedagogerna på Reggio Emilia samt Montessori förskolor ser på lekens betydelse för
utveckling och lärande. Vi vill också ta reda på ...