Search
Now showing items 1-6 of 6
Leken som aldrig tog slut. En empirisk studie på en skola i Kenya
(2014)
Abstract
Syftet med den här studien är att studera lekens möjligheter i förskolans verksamhet. Vi har
tittat på hur barnen leker, när barnen leker och var barnen leker samt hur lärarna planerar för,
agerar i och ser på ...
”Har du bara lekt idag?” – En studie kring lekens betydelse i förskolan och pedagogernas engagemang i barns lek
(2014)
Syfte
Studiens syfte är att belysa hur pedagoger ser på lekens betydelse för barns utveckling och lärande samt sitt eget
engagemang i barns lek.
Metod
Empirin är hämtad från två olika förskolor som är belägna i olika ...
”Grupper som inte har några konflikter, det tror inte jag på” - En kvalitativ studie om sex lärares syn på konflikter och konflikthantering
(2014)
Syftet med vår studie är att synliggöra och analysera hur sex grundskolelärare ser på konflikter och
konflikthantering. Frågeställningarna som vi har utgått från är:
1. Hur ser sex verksamma lärare på konflikter och ...
Att leka matte i förskolan - Ett utvecklingsarbete i förskolan
(2014)
Abstract
Syftet med detta utvecklingsarbete är att visa hur planerade leksituation kan bidra
till barns matematikutveckling i förskolan. Frågeställning handlar om hur
planerade leksituationer kan bidra till barns ...
I mellanrummen - skolmiljöns inverkan på lärande
(2014)
Sammanfattning
Hur skolor ska organiseras och se ut är ett ständigt diskussionsämne för den debattglade. Men vad har egentligen
skolbyggnaden för betydelse för de som arbetar i skolan? Syftet med den här studien har varit ...