Search
Now showing items 1-4 of 4
En föränderlig miljö för motoriskt lärande – en kvalitativ studie av inomhusmiljöns utformning i förskolan
(2010)
Metod
Vi har genomfört 14 barnintervjuer och 5 pedagogintervjuer på två förskolor i två kommuner i Västsverige.
Genom observationer på de här förskolorna har vi sett verksamheten på nära håll och tagit del av hur rummen ...
”Leka skriva å så lära mig saker” En intervjustudie av nio barns förväntningar på förskoleklassen
(2010)
Syfte
Syftet är att få en djupare förståelse för vilka förväntningar nio barn i förskolan har på förskoleklassens
verksamhet och hur väl deras förväntningar överensstämmer med vad staten avser att förskoleklassen skall ...
Inomhusmiljön. En studie om pedagogernas resonemang kring inomhusmiljöns utformning på Reggio Emilia inspirerade förskolor utifrån barns lärande och utveckling
(2010)
Sammanfattning:
Syftet med vårt arbete är att undersöka och beskriva hur inomhusmiljön på ett antal svenska förskolor
inspirerade av Reggio Emilia filosofin är organiserad. Vi vill studera detta utifrån den filosofi förskolan ...
Lekens betydelse som pedagogiskt redskap
(2010)
Sammanfattning:
Syfte
Syftet med vår studie är att undersöka hur pedagogerna inom förskolan ser på leken och vad leken har för
betydelse för barnens utveckling inom förskolan.
Metod
Vi har valt att använda oss av intervjuer ...