Search
Now showing items 1-3 of 3
Tecken som stöd, ett verktyg för barns språk- och kommunikationsutveckling. – En arbetsmetod i förskolan
(2013)
Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur förskollärare kan arbeta eller arbetar, kring
barns språk- och kommunikationsutveckling med hjälp av alternativ kommunikation.
Metod: Med hjälp av kvalitativ samtalsintervju ...
Bedömning i slöjd
(2011)
Sammanfattning
Syfte
Uppsatsens syfte var att undersöka slöjdlärares bedömningsunderlag i slöjdämnet utifrån tre huvudfrågor. Vi
ville undersöka hur slöjdlärarna informerade sina elever i årskurs 9 om vad som bedöms samt ...
Demokrati och delaktighet i förskolan. - en intervjustudie bland pedagoger.
(2011)
Uppdraget är tydligt enligt styrdokumenten för förskolan. Det står i skollagen (skolverket, 2000), läroplanen
(utbildningsdepartementet, 1998) och FN s barnkonvention (FN.s generalförsamling) att pedagoger skall forma
den ...