Search
Now showing items 1-8 of 8
Web 2.0 i skolan - En studie om hur bärbara datorer förändrar lärande och kommunikation mellan lärare och elever
(2010-09-24)
Den skolform som vi har idag håller på att förändras många skolor väljer att införa
En-till-En projekt. Det innebär att varje elev får en egen dator som de alltid skall ha med
sig för att använda i undervisningen. Den ...
Framgångsfaktorer bakom lyckade Web 2.0-webbsajter
(2010-09-24)
Det utvecklas dagligen mängder av nya webbsajter i försök att bli den nya Facebook eller YouTube. Folket har insett de stora potentialer som finns att med väldigt enkla medel starta en webbsajt för att sedan växa, bli stora ...
Vilka roller fyller Enterprise Social Media? Enterprise Social Medias olika roller, ur användarens perspektiv.
(2016-12-09)
Sociala medier är väl etablerat bland privatpersoner och börjar nu också ta plats
inom företag och organisationer allt eftersom Web 2.0-tekniken fortsätter att
utvecklas. I jakt på nya sätt att kommunicera internt väljer ...
Web 2.0 som verktyg för dialog Hur utvecklar företag dialogen av CSR till sina intressenter?
(2015-11-12)
Corporate Social Responsibility (CSR) har setts som ett sätt att både ta ansvar och minska
risken för att oegentligheter ska existera i företag. Företaget behöver i en allt mer
uppkopplad värld föra en dialog med sina ...
Företagsblogg som komplement till kundtjänsten
(2011-09-07)
Alltfler företag använder sig av sociala medier för att kommunicera med sina kunder samt potentiella kunder. Det finns många olika plattformar som kan användas i denna möjlighet till dialog, bl.a. företagsbloggar. Kunder ...
Det Sociala Intranätet
(2013-09-20)
Sociala intranät är baserade på Enterprise 2.0-begreppet och skapar nya sätt för organisationer att kommunicera och arbeta. De medför möjligheter att arbeta med användargenererat innehåll, samarbeta över organisatoriska ...
Kunddriven supportverksamhet
(2013-07-30)
Sociala media utgör idag en allt större del av organisationer och företag, oavsett om det gäller
området B2B (Business to business) eller B2C (Business to consumer). Att använda sig av
sociala medier har blivit en ...
Sociala Medier som marknadsföring - Från ett organisationsperspektiv
(2010-09-24)
I dagsläget pratar man alltmer om sociala medier och hur användandet av sociala medier kan
hjälpa företag med sin marknadsföring. Sociala medier är inte renodlade reklamkanaler,
de är kommunikationskanaler som framförallt ...