Search
Now showing items 1-6 of 6
Web 2.0 i skolan - En studie om hur bärbara datorer förändrar lärande och kommunikation mellan lärare och elever
(2010-09-24)
Den skolform som vi har idag håller på att förändras många skolor väljer att införa
En-till-En projekt. Det innebär att varje elev får en egen dator som de alltid skall ha med
sig för att använda i undervisningen. Den ...
IKT i gymnasieskolan, finns det? - Pedagogers, skolledares och skolråds uppfattning om IKT användandet i gymnasieskolan.
(2012-02-03)
Syfte
Syftet med studien är att utforska på vilket sätt pedagoger inom gymnasieskolan använder information och kommunikationsteknik, IKT, som verktyg i undervisningen. I studien har jag även undersökt hur pedagogernas ...
Sociala medier i organisationer - Utmaningar och möjligheter för organisationer genom kundrelationer i sociala medier
(2010-09-24)
Allt fler människor använder sig av sociala medier för att upprätthålla och skapa nya relationer. Det har medfört att även organisationer och företag börjat se möjligheter med att vara närvarande i de sociala medierna. ...
Ryktesspridning i sociala medier En diskursanalytisk undersökning av de tekniska egenskaper som påverkar ryktesspridning i diskussionsforum.
(2016-12-09)
Uppsatsen tar avstamp från händelser där beteenden i social media resulterat i negativa konsekvenser för individer och samhälle i form av informations- och ryktesspridning. Tidigare forskning kring rykten har främst fokuserat ...
Sociala medier – strategier,möjligheter och risker
(2012-09-25)
Sociala medier med dess enorma och kontinuerliga informationsflöde har de senaste åren ökat ständigt vad gäller användarantal och innehåll. Denna ökning har i sin tur lett till att företag och organisationer gärna vill ...
Sociala Medier som marknadsföring - Från ett organisationsperspektiv
(2010-09-24)
I dagsläget pratar man alltmer om sociala medier och hur användandet av sociala medier kan
hjälpa företag med sin marknadsföring. Sociala medier är inte renodlade reklamkanaler,
de är kommunikationskanaler som framförallt ...