• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Food and Nutrition, and Sport Science / Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
  • Examensarbeten ämneslärarstudenter
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Food and Nutrition, and Sport Science / Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
  • Examensarbeten ämneslärarstudenter
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Undervisningsmetoder i och efter en tid av pandemi

Forskningsöversikt i hur undervisningen i Idrott och hälsa har förändrats

Abstract
När Covid-19-pandemin utbröt uppstod en förändring i hela samhället. Covid-19 var ett virus som spred sig över hela världen och som gjorde att olika åtgärder behövdes utföras. Skolan var ett område som påverkades av pandemin, vilket bidrog till att olika åtgärder gjordes. Lärare fick ta med sig olika undervisningsmetoder utifrån den tiden, vilket de även fick reflektera kring. Detta anses som ett område som kan främja lärare genom att sammanfatta, och belysa dess olika delar. Syftet med forskningsöversikten var att sammanställa lärares uppfattningar gällande undervisning i ämnet idrott och hälsa under covid- 19-pandemin, samt vilka undervisningsmetoder lärarna i idrott och hälsa tagit med sig från pandemin. Utifrån frågeställningarna i forskningsöversikten gav resultatet olika tankar på hur lärarna utförde diverse moment under covid-19. Metoden som användes var ett systematisk sökande i databaser, vilket bidrog till artiklar som belyste resultatet. Flera olika delar i studierna hade en mängd av olika gemensamma tankar, som de intervjuade lärare beskrev. Olika tillvägagångssätt kring hur undervisningen utfördes under pandemin lyfts också fram. Flexibilitet i planering och utförande i ämnet idrott och hälsa ansågs vara viktigt. Detta tillsammans med en involvering av föräldrarna i distansundervisningen var en central del. Undervisningen kom alltså till en förändring under covid -19-pandemin, vilket även kan tas med i framtiden för att vidareutvecklas.
Other description
Ämneslärarprogrammet. Kurs: LGID2G. Självständigt arbete. Idrottsvetenskap. Nivå: Grundnivå. Termin/år: HT/2024. Handledare: Andreas Fröberg. Examinator: Konstantin Kougioumtzis
URI
https://hdl.handle.net/2077/84297
Collections
  • Examensarbeten ämneslärarstudenter
View/Open
student essay (1.412Mb)
Date
2024-11
Author
Martinell, Ina
Revelj, Emilia
Keywords
Covid-19
Pandemi
Lärarperspektiv
Online/Distansundervisning
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV