Inkluderande biologiundervisning. Undervisningsmetoder för att stärka lärandet hos elever med inlärningssvårigheter.
Abstract
Teachers in secondary school experience various challenges and difficulties when it comes to teaching students with learning disabilities. The teachers have described many experiences with these students as unmanageable and frustrating because of how challenging it can be. Reports and school inspections show that these students do not get the amount of support that they are entitled to. This is problematic since the teacher’s ability to create inclusive learning environments is affecting the student’s accessibility to learning. It is important that all students get the opportunity to learn and understand what is being taught in different subjects in school.
In this study we highlight different strategies and methods that can be used by teachers to include and enhance learning for students with learning disabilities in biology education.
Upon analyzing the available and relevant research in this field, conclusions are drawn regarding the most successful teaching methods to include these students. These methods can be clustered into the following three main areas: active or hands-on learning, strategies to strengthen difficult areas of education and collaboration amongst teachers. We also discuss different factors as to why it can be difficult for teachers to create an inclusive classroom. By understanding these different methods and factors, we draw various conclusions about teachers’ views on (1) inclusive classrooms and (2) students with learning disabilities. Research points to the importance of teachers’ understanding of the different methods and strategies. It also stresses the importance of teachers’ understanding of various learning disabilities and how disabilities can impact the performance of the students in school. Furthermore, researchers agree on the importance of teachers’ ability to teach in a classroom consisting of both students with and without learning disabilities.
Degree
Student essay
Other description
Lärare i gymnasieskolan upplever olika utmaningar och svårigheter med att undervisa elever med inlärningssvårigheter. Studier visar också att dessa elever inte får tillräckligt stöd och den anpassning som de behöver för att klara av sin undervisning. Lärare har beskrivit sina erfarenheter av anpassning mot att inkludera elever med inlärningssvårigheter som icke hanterbara eller frustrerande på grund av hur utmanande det kan vara. Detta är problematiskt då lärarnas förmåga att utforma en inkluderande undervisning är avgörande för elevernas möjligheter att ta del och lära av undervisningen.
I detta arbete lyfter vi fram olika strategier och metoder som lärare kan använda för att inkludera elever med NPF i biologiundervisning. Resultatet har sammanställts genom att analysera relevant och tillgänglig forskning kring hur olika undervisningsmetoder påverkar lärande och inkludering för elever med inlärningssvårigheter. Dessa metoder kunde sedan delas upp i tre huvudsakliga områden: aktivt eller praktiskt lärande, strategier för att stärka kritiska förmågor samt kollegialt samarbeta mellan lärare. Vidare undersöktes även olika faktorer och orsaker till att det kan vara svårt för lärare att skapa ett inkluderande klassrum vilket kopplas till främst till lärarens syn på (1) vad som utgör ett inkluderande klassrum och (2) lärandet hos elever med inlärningssvårigheter.
Forskningen pekar också på vikten av att lärare har en djupare teoretisk förståelse för de undervisningsmetoder som används, hur och varför de leder till lärande för dessa elever. Därutöver framhålls vikten av att lärare har en generell förståelse för elever med inlärningssvårigheter samt de svårigheter de vanligtvis möter i skolan. Slutligen enas forskare om att lärares inkluderingskompetens behöver öka, för att kunna inkludera samtliga elever i sin undervisning, med eller utan inlärningssvårigheter.
Collections
Date
2023-11-07Author
Buzdugan, Anna
Karlsson, Sandra
Keywords
Science education, biology education, learning diabilities, teaching methods, inclusive education
Language
swe