Show simple item record

dc.contributor.authorDallachi, Ali
dc.contributor.authorShamon Melin, Samira
dc.date.accessioned2023-10-26T13:52:29Z
dc.date.available2023-10-26T13:52:29Z
dc.date.issued2023-10-26
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2077/79000
dc.description.abstractSyftet med studien är att undersöka elevers inflytande och delaktighet i fritidshemmets rastverksamhet. Studien tar sin utgångspunkt i fritidslärares perspektiv i fritidshemmet. Tillvägagångssättet som används är en kvalitativ intervju med sex verksamma fritidslärare i fritidshemmet från två olika skolor från förskoleklass till årskurs sex. I studien framkommer det att fritidslärarna utgår från barns perspektiv eftersom de bjuder in elever till inflytande och delaktighet, med utgångspunkt i fritidsrådet och samlingen. Resultatet i studien visar att båda skolorna ger elever förutsättningar att vara med och påverka i fritidshemmet. Slutsatserna som dras utifrån resultaten av intervjuerna påvisar att fritidslärare möjliggör för elever att få inflytande över rastverksamheten i fritidshemmet. Samtidigt finns det flera faktorer som påverkar hur mycket de kan vara med att utforma rasten.en
dc.language.isosween
dc.subjectDelaktighet, inflytande, rastverksamhet, barndomssociologinen
dc.titleElevers inflytande och delaktighet i rastverksamhet.en
dc.title.alternative- En intervjustudie från fritidslärarperspektiv i rastverksamhet.en
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniverty of Gothemburg/Department of education, communication and learningeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeswe
dc.contributor.departmentUniverty of Gothemburg/Department of education, communication and learningeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeswe
dc.type.degreeStudent essayeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record