Search
Now showing items 1-8 of 8
Lek och lärande
(2012)
Sammanfattning
Vårt syfte har varit att undersöka hur pedagoger i förskola, förskoleklass och skola uttrycker sig kring att använda
lek som metod för lärande i verksamheten med barn och elever. Vi vill undersöka i vilken ...
Barns lek och lärande
(2011)
Syftet med denna studie var att fördjupa mina kunskaper kring och undersöka lekens
möjligheter för barns lärande i förskolan. Mina frågeställningar i detta arbete var: På vilket
sätt bidrar leken till barns lärande i ...
Varför utomhuspedagogik?
(2011)
Vårt syfte var att ta reda på vad och hur barn lär genom utomhuspedagogik, men också pedagogens del i barns
lärande. Vi ville se vad detta kunde bidra med i vårt framtida yrke som pedagoger.
Vi har i denna uppsats ställt ...
Lekens betydelse för små barns lärande- Leken som social arena
(2011)
Sammanfattning
Huvudsyftet med arbetet är att studera vilken betydelse leken har för små barns lärande, hur leken fungerar som
social arena för yngre barn och hur leken främjar små barns utveckling av den sociala kompetensen. ...
Vad är lek i förskolan? En studie om pedagogers syn på lekens roll i förskolan
(2013-10-17)
Syfte:
Syftet med mitt arbete är att studera förskollärares syn på lekens betydelse i förskoleverksamhet samt deras syn på vilka förutsättningar för lek som finns i förskolan. I detta studerar jag också några förskollärares ...
Att leka matte i förskolan - Ett utvecklingsarbete i förskolan
(2014)
Abstract
Syftet med detta utvecklingsarbete är att visa hur planerade leksituation kan bidra
till barns matematikutveckling i förskolan. Frågeställning handlar om hur
planerade leksituationer kan bidra till barns ...
Den ”fria lekens” betydelse för barns utveckling och lärande
(2011)
Syfte: Den här studiens syfte är att försöka få en uppfattning om pedagogers syn på den ”fria
lekens” betydelse för barns lärande och utveckling. Samt försöka ta reda på hur de ser på sin
egen roll i den ”fria leken”.
F ...
”Man kan vara hund och katt också, man får välja…”-en kvalitativ studie av barns reflektioner kring lek och lärande i förskola och skola
(2011)
Sammanfattning
Mitt syfte är att ta reda på förskole- och skolbarns erfarenheter av lek och lärande. Frågorna jag har undersökt är:
Vad säger barn om sin egen lek? Vad säger barn om sitt lärande? Finns det någon skillnad ...