Search
Now showing items 1-3 of 3
Självförtroende. En studie om pedagogers syn på arbetet med barns självförtroende i förskolan
(2015)
Abstract
Syfte
Att få en inblick i förskollärares syn på arbetet med barns självförtroende i förskolan. Vi vill
ta reda på hur förskollärarna tolkar begreppet självförtroende, hur de reflekterar över sitt
arbete med att ...
Hur fri är barns fria lek i en förskola? - Ur barnens och pedagogernas perspektiv
(2015)
Abstrakt
Den fria leken är en problematik för förskolan, om barns fria lek ska vara fri från en vuxens
styrning eller inte. Vårt examensarbete handlar om hur fri den fria leken är i en förskola
utifrån vad några pedagoger ...
Alla har en bild av vad som är vackert. Förskollärares perspektiv på påverkansfaktorer för det dagliga arbetet med estetiska läroprocesser i förskolan.
(2015)
Abstract
Studiens syfte, att synliggöra vissa påverkansfaktorer som några förskollärare med ett eget
intresse för estetiska läroprocesser beskriver och problematisera i relation till sitt arbetssätt
och till barns lärande. ...