Search
Now showing items 1-6 of 6
”Ni lagade mig när jag var trasig och det är jag tacksam för” - En intervjustudie om patienters upplevelse av preoperativ information vid akut bukkirurgi
(2021-02-25)
Introduktion: Att drabbas av akut buksmärta som kräver akut kirurgi kan vara traumatiskt och väcka oro hos patienten. Forskning visar att denna patientgrupp upplever en sämre kvalitet på den vård och information som ges ...
Det digitala mötets påverkan på affärsrelationer i konsultbranschen. En flerfallsstudie om det digitala mötets påverkan på konsultföretags uppbyggnad och upprätthållande av affärsrelationer
(2021-11-24)
Under covid-19-pandemin har företag behövt kommunicera digitalt med sina kunder.
Eftersom konsultbranschen kännetecknas av intensiva mötesdagar är det en industri som till
hög grad har upplevt denna förändring. Det är ...
HUR COVID-19 HAR PÅVERKAT ÄLDRE MED HÖRSELNEDSÄTTNING
(2021-10-21)
Bakgrund: Covid-19 utbröt i slutet av december 2019 i den kinesiska staden Wuhan,
viruset sprids mellan människor samt mellan människor och djur. Globalt oroar sig
människor att avlida av Covid-19, och det är större risk ...
Att vinna Generation Z interpersonella tillit. En kvantitativ studie med syftet att ta reda på vad som får Generation Z att känna interpersonell tillit i relation till sin överordnade
(2021-11-24)
De flesta undersökningarna avseende en uppströms relation från underordnad till överordnad åsyftande interpersonell tillit har i retrospektiv en allt för allmängiltig ståndpunkt till urvalet vilket ämnats att studera. ...
Operationssjuksköterskors erfarenheter av kommunikation med kirurger intraoperativt – en intervjustudie
(2021-06-24)
Bakgrund: Vårdskador inom svensk sjukvård är ett problem som skapar mycket lidande för patienter samtidigt som det kostar samhället mycket pengar. En av de faktorer som kan leda till vårdskador är brister i kommunikation. ...
Socialt ansvarstagande i den svenska modebranschen - En komparativ studie av företag i varierande storlek
(2021-12-02)
På grund av medial kritik som riktats mot modebranschen har det blivit en självklarhet för
många företag inom branschen att implementera Corporate Social Responsibility (CSR). CSR är ett frivilligt ansvarstagande som ...