Search
Now showing items 1-4 of 4
Datoranvändning i skolan – ur lärarnas synvinkel
(2014)
Sammanfattning
Studien är inriktad på datoranvändningen i skolan och hur undervisningen förändrats från lärarnas perspektiv.
Syftet är även att undersöka lärarnas inställning till datoranvändningen och hur de ser på sin ...
Hur har villkoren för undervisningen förändrats i klassrum där IKT-verktyg används? En kunskapsöversikt baserad på svensk forskning i grundskolan
(2016-09-15)
Inledning
Grundskolans läroplan från 2011 ställer krav på att alla elever ska utveckla digital kompetens (Skolverket, 2011a). Skolan och lärarna har inte längre något val än att inkludera IKT-verktyg i undervisningen. På ...
IKT eller inte? En kvalitativ studie om vilka faktorer som är viktiga för några pedagoger i Göteborgs kommun vid implementering av IKT verktyg i skolverksamheten
(2011)
Sammanfattning:
Denna uppsats kommer att beskriva två modeller för faktorer som påverkar huruvida IKT-verktyg implementeras
i läranderelaterade aktiviteter eller inte. Syftet med uppsatsen har varit att undersöka huruvida ...
Lärare och lärarstudenters uppfattningar om sina IKT-kunskaper
(2014)
Sammanfattning:
Syftet med arbetet är att undersöka om lärare anser sig ha tillräcklig kunskap inom IKT för att integrera det i den
dagliga undervisningen. Utöver detta är syftet även att se om blivande lärare känner att ...