Search
Now showing items 1-4 of 4
Förskollärares strategier för att främja alla barns språkutveckling. En empirisk studie med inriktning på språk och kommunikation.
(2022)
Syftet med vår studie är att undersöka vilka strategier några förskollärare beskriver att de
utgår från i arbetet med att stödja alla barns språk- och kommunikationsutveckling. Denna
studie utgår från Vygotskijs ...
Den tillitsfulla relationen mellan förskolan och hemmet. En kvantitativ studie med vårdnadshavares perspektiv.
(2022)
The purpose of this quantitative study has been to investigate the trustful relations between
guardians and the preschool staff. The trustful relations have been investigated through the
perspectives of the guardians. ...
Trauma. Hur pedagoger i förskolan förstår och möter barn med trauma
(2020)
Vår studie riktar sig mot att undersöka om förskollärare har en strategi som kan stödja barn
som utsätts för trauma, om så är fallet, vilken typ av strategi är det och vilken kunskap har de?
Syftet med studien är också ...
“Ja, ja frågan är om man får det”. En studie om samverkan och vårdnadshavares möjlighet till delaktighet i förskolan.
(2020)
Samverkan lyfts ofta som central för att kunna bidra till att barn får en positiv och trygg
förskolemiljö. Däremot finns det ingenstans beskrivet hur arbetet med samverkan skall
utföras. I denna studie undersöks hur ...