• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
Search 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-9 of 9

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

”Har du bara lekt idag?” – En studie kring lekens betydelse i förskolan och pedagogernas engagemang i barns lek 

Svanberg, Mathilda; Neihoff, Therese; Mjörnheim, Emelie (2014)
Syfte Studiens syfte är att belysa hur pedagoger ser på lekens betydelse för barns utveckling och lärande samt sitt eget engagemang i barns lek. Metod Empirin är hämtad från två olika förskolor som är belägna i olika ...
Thumbnail

"Man går i skolan för att lära sig, man går ju inte i skolan för att leka". Ett examensarbete om lek i skolans tidigare år. 

Dahl, Linda; Gullbrandsson, Martina (2008)
Syfte Studiens syfte var att undersöka lek som en del av den pedagogiska verksamheten i skolans tidigare år. Genom tre frågeställningar lyfter studien fram, analyserar och diskuterar hur skolvardagen ser ut med lek i fokus ...
Thumbnail

"Det vore dumdristigt att hitta på ett nytt inlärningssätt för att ersätta det barnet redan har - Leken." 

Hellke, Josefin; Hansson, Annika (Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Abstract Titel: "Det vore dumdristigt att hitta på ett nytt inlärningssätt för att ersätta det barnet redan har - Leken." Författare: Annika Hansson & Josefine Hellke Typ av arbete: Examensarbete (10 p) Handledare: ...
Thumbnail

Barns lek och lärande 

Bachaay, Hana (2011)
Syftet med denna studie var att fördjupa mina kunskaper kring och undersöka lekens möjligheter för barns lärande i förskolan. Mina frågeställningar i detta arbete var: På vilket sätt bidrar leken till barns lärande i ...
Thumbnail

Rytmikens betydelse för barns lärande och utveckling – en studie om hur pedagoger ser på rytmik och dess betydelse för barns lärande och utveckling. 

Källner, Viktoria (2012)
Sammanfattning: Syftet med denna uppsats är att undersöka om, och i så fall hur, rytmikämnet bidrar till barns utveckling. Jag vill även ta reda på hur rytmikpedagoger ser på sitt ämne och vad de själva anser att rytmiken ...
Thumbnail

Den ”fria lekens” betydelse för barns utveckling och lärande 

Thorson, Kristina (2011)
Syfte: Den här studiens syfte är att försöka få en uppfattning om pedagogers syn på den ”fria lekens” betydelse för barns lärande och utveckling. Samt försöka ta reda på hur de ser på sin egen roll i den ”fria leken”. F ...
Thumbnail

Lekens betydelse för lärande och utveckling utifrån pedagogens perspektiv ­ En kvalitativ studie gjord på Montessori ­ och Reggio Emilia förskolor 

Edström, Pernilla; Kleva, Vanja (2008)
Syfte: Vårt syfte med detta examensarbete är att vi vill skaffa oss en uppfattning om hur pedagogerna på Reggio Emilia samt Montessori förskolor ser på lekens betydelse för utveckling och lärande. Vi vill också ta reda på ...
Thumbnail

Läroplanen och förskolan - en kvalitativ undersökning om hur pedagoger i förskolan integrerar läroplanen för förskolan med verksamheten 

Stjernlöf, Marie; Olofsson, Kristina (Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
ABSTRAKT Institution: Samhällsvetenskapliga fakulteten. Författare: Kristina Olofsson och Marie Stjernlöf Titel: Läroplanen och förskolan - en kvalitativ undersökning om hur pedagoger i förskolan integrerar läroplanen ...
Thumbnail

Barns lärande och utveckling i leken Kursansvarig Institution LAU370: Institutionen för pedagogik och didaktik samt 

Pettersson, Mathilda (2011)
___________________________________________________________________________ Syfte:Med vårt examensarbete vill vi undersöka barnens och pedagogernas syn på hur sambandet mellan lek och lärande är. Frågeställningar:Varför ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorBachaay, Hana (1)Dahl, Linda (1)Edström, Pernilla (1)Gullbrandsson, Martina (1)Hansson, Annika (1)Hellke, Josefin (1)Kleva, Vanja (1)Källner, Viktoria (1)Mjörnheim, Emelie (1)Neihoff, Therese (1)... View MoreSubject
lärande (9)
pedagog (9)
förskola (6)utveckling (5)barn (4)lek (4)Lek (3)skola (2)barn. (1)Förskola (1)... View MoreDate Issued2011 (3)2006 (2)2008 (2)2012 (1)2014 (1)Has File(s)Yes (9)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV