How Award-winning Games Captivate their Audiences – A Thematic Analysis of Hades Reviews across Multiple Platforms
Abstract
Stories are as old as humans themselves and have always been a key part of what
makes humans human. One of the newest forms of storytelling can be found within
games. This thesis conducted a thematic analysis on reviews of the successful game
Hades, investigating why it captivated its audience. Based on this analysis, a set of
guidelines for creating a captivating game was created, as well as a demo of a game
to illustrate selected guidelines.
Degree
Student essay
Other description
Berättelser är lika gamla som mänskligheten själv och har alltid varit en viktig
del av vad som gör människor till människor. Ett av de senaste sätten att
berätta historier är via spel. I denna kandidatrapport genomfördes en tematisk
analys på recensioner av det framgångsrika spelet Hades, och det undersöktes hur
spelet fängslade sina spelare. Baserat på denna analys skapades en uppsättning riktlinjer
för skapandet av fängslande spel, samt en speldemo för att illustrera utvalda
riktlinjer.
Collections
View/ Open
Date
2023-03-03Author
Ahl, Martin
Dahl, Ida
NIlsson, Anna
Pettersson, Hedy
Wahlgren, Linnea
Wall, Carl-Magnus
Keywords
Game Experience
Player Experience
Video Games
Game Development
Game Design
Hades
Language
eng