Sea of Unity – Ett spel för samarbete
Abstract
The most popular games nowadays, both single and multiplayer, are often focused
on individual achievements instead of the whole team’s accomplishment. This paper
aims to explore how to make a game that is designed with cooperation in mind and
how to implement it in 4in1-game.
The game is centered around the use of four tablet computers that together make
a complete game board. The game itself was made using the game engine Unity
and the programming language C#. The visual design elements were created in
Photoshop and Blender, since both 2D and 3D elements are used. The development
process was also based around theory regarding design patterns, coupling and asymmetry.
It could be observed during user testing that morale, team work and cooperation
was high, though it was difficult to pinpoint if this was because of one specific theoretical
concept or all of them working together in unison. With this, the goal of
creating a cooperation game with a root in theory and design was fulfilled.
Degree
Student essay
Other description
De mest populära spelen nuförtiden, både singleplayer och multiplayer, är ofta fokuserade
på individuella prestationer istället för lagets sammanslagna prestation.
Den här rapporten ämnar utforska hur man skapar ett spel som är designat med
samarbete i åtanke, och hur man implementerar det i ett 4in1-spel.
Spelet är centrerat runt användandet av fyra surfplattor som tillsammans utgör
en komplett spelplan. Spelet är gjort i spelmotorn Unity och programmeringspråket
C#. De visuella designelementen är skapade i Photoshop och Blender, eftersom både
2D och 3D element används. Utvecklingsprocessen har en grund i teori kopplad till
designmönster, ömsesidigt beroende och asymmetri.
Det kunde observeras under användartesterna att moral och samarbete var starkt,
trots att det var svårt att precisera om det var ett specifikt teoretiskt koncept eller
flera koncept i harmoni som stod till grund för detta. Således, blev målet om att
skapa ett samarbetsspel med rötter i teori och design uppfyllt.
Collections
View/ Open
Date
2023-03-03Author
Arvidsson, Izabell
Grahn, Markus
Pålsson, Oskar
Tan Quach, Kevin
Rosén, Malin
Rylander, Kevin
Keywords
Samarbete
4in1
Asymmetri
Speldesignmönster
Unity
Language
swe