GUPEA >
Faculty of Humanities / Humanistiska fakulteten >
Department of Swedish / Institutionen för svenska språket >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för svenska språket >

Inte för räddhågsna. Undervisning i grundläggande litteracitet och svenska som andraspråk på gymnasieskolans språkintroduktion


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/68710

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_68710_1.pdfSpikblad75KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_68710_2.pdfInlaga1206KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_68710_3.pdfOmslag7101KbAdobe PDF
View/Open
Title: Inte för räddhågsna. Undervisning i grundläggande litteracitet och svenska som andraspråk på gymnasieskolans språkintroduktion
Authors: Winlund, Anna
E-mail: anna.winlund@gu.se
Issue Date: 16-Aug-2021
University: Göteborgs universitet. Humanistiska fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Humanities
Institution: Department of Swedish ; Institutionen för svenska språket
Parts of work: 1. Winlund, A. (2020). Emergent literacy instruction: 'continua of biliteracy' among newly immigrated adolescents. Language and education, 34(3), 249–266.
VIEW ARTICLE


2. Winlund, A. (2019). Man kan tänka men inte säga” – förhandlingar om heteronormativitet inom grundläggande språk- och litteracitetsundervisning för nyanlända ungdomar. Nordand: Nordisk Tidsskrift for Andrespråksforskning, 14(2), 142.
VIEW ARTICLE


4. Winlund, A. (2021). Writing practices of recently immigrated adolescent emergent writers: A study from a language introductory school in Sweden. Journal of second language writing, 51, p.100794.
VIEW ARTICLE

Date of Defence: 2021-09-10
Disputation: Fredagen den 10 september 2021, kl. 13.15, Hörsal C350, Humanisten, Renströmsgatan 6, Göteborg.
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Göteborgsstudier i nordisk språkvetenskap
43
Keywords: Swedish as a Second language education
immigrant adolescents
emergent literacy
literacy practices
little prior experience of school-based learning
language introductory classes
school ethnography
rules of schooling
semiotic social spaces
Abstract: The overall aim of this thesis is to gain a deeper understanding about the education of Swedish as a second language and basic literacy to recently immigrated adolescents with little prior experience of school-based learning. It investigates how the students are given access to the literacy practices that are required for active and independent participation in school and in society, how the students take part in the activities and interactions offered in this particular school context, how the... more
ISBN: 978-91-87850-81-3
ISSN: 1652-3105
URI: http://hdl.handle.net/2077/68710
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för svenska språket

 

 

© Göteborgs universitet 2011