GUPEA >
Faculty of Fine, Applied and Performing Arts / Konstnärliga fakulteten >
Academy of Music and Drama / Högskolan för scen och musik >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Högskolan för scen och musik >

Omsorg, välvilja och tystnadskultur – diskursiva dilemman och strategier i lärarutbildningens undervisningspraktik i musik mot yngre åldrar


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/67818

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_67818_2.pdfThesis2313KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_67818_4.pdfAbstract189KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_67818_5.pdfCover747KbAdobe PDF
View/Open
Title: Omsorg, välvilja och tystnadskultur – diskursiva dilemman och strategier i lärarutbildningens undervisningspraktik i musik mot yngre åldrar
Authors: Frick Alexandersson, Monica
Issue Date: 17-Mar-2021
University: Göteborgs universitet. Konstnärliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Fine, Applied and Performing Arts
Institution: Academy of Music and Drama ; Högskolan för scen och musik
Date of Defence: 2021-04-09
Disputation: Fredagen den 9 april 2021, kl. 13.00, online via Zoom
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: ArtMonitor
85
Keywords: music
music education
teacher education
teacher training
aesthetics
discourse
discourse psychology
social constructionism
Abstract: The aim of this thesis is to critically scrutinize, identify and problematize discourses in music education within teacher education towards younger ages. The study explores how teaching practice and examinations in music are constructed, and what kind of strategies are used to handle the dilemmas that emerge in music teaching practice. Theoretically, the study is based on social constructionist theory, and the thesis deploys a discourse psychological methodology and approach. The data cons... more
ISBN: 978-91-8009-276-0 (tryck)
978-91-8009-277-7 (pdf)
URI: http://hdl.handle.net/2077/67818
Appears in Collections:Doctoral thesis/Doktorsavhandlingar/Konstnärliga fakulteten
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Högskolan för scen och musik

 

 

© Göteborgs universitet 2011