GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande >

Meningsskapande samtal. En studie om barns meningsskapande med fokus på processer och innehåll relaterat till förskolans praktik


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/66880

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_66880_1.pdfSpikblad685KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_66880_2.pdfAvhandling 11392KbAdobe PDF
View/Open

Print version of this publication can be ordered.
Price:
 212. Costs for postage and packing, and in some cases MOMS (VAT), will be added.

Order this publication

Title: Meningsskapande samtal. En studie om barns meningsskapande med fokus på processer och innehåll relaterat till förskolans praktik
Authors: Wank, Ann-Charlott
E-mail: lotta.wank@hb.se
Issue Date: 4-Mar-2021
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education, Communication and Learning ; Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Date of Defence: 2021-03-26
Disputation: Fredagen den 26 mars 2021, kl. 13.00. M404, Högskolan i Borås. Disputationen sker virtuellt. https://hb-se.zoom.us/j/64145413407
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
456
Keywords: children
communication
interaction
meaning-making
preschool
sociocultural perspective
transaction
Abstract: This thesis aims to contribute to the knowledge of children’s meaning-making by focusing on processes and content in preschool practice. Meaning-making is understood as a situated process that emerges in the mutual interplay of a child’s previous and current experiences and the preschool practice in which the child participates and acts. Content describes what children create meaning about. The study is theoretically grounded in a sociocultural understanding of human development and learning. T... more
ISBN: 978-91-7963-056-0 (tryckt)
978-91-7963-057-7 (pdf)
ISSN: 0436-1121
URI: http://hdl.handle.net/2077/66880
Appears in Collections:Gothenburg Studies in Educational Sciences
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

 

 

© Göteborgs universitet 2011