GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education and Special Education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik och specialpedagogik >

Val-omröstning-styrning. En etnografisk studie om intentioner med, villkor för och utfall av barns inflytande i förskolan


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/64025

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_64025_1.pdfThesis4260KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_64025_5.pdfAbstract606KbAdobe PDF
View/Open
Title: Val-omröstning-styrning. En etnografisk studie om intentioner med, villkor för och utfall av barns inflytande i förskolan
Authors: Peterson, Carina
E-mail: carina.peterson@hb.se
Issue Date: 4-May-2020
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education and Special Education ; Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Date of Defence: 2020-05-29
Disputation: Fredagen den 29 maj 2020, kl. 13.00, Virtuellt, Högskolan i Borås
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
449
Keywords: Preschool
children's participation
ethnography
Bernstein
the pedagogic device
vote
choice
regulation
Abstract: This thesis takes its point of departure in an interest in exploring how children’s participation is expressed in policy texts as well as in preschool practice. Participation can be viewed as a discourse of considerable importance both in Swedish society and its preschools. The aim of this study is to scrutinize and analyze discourses in policy texts dealing with children’s participation (both at national and transnational level). Also, how these discourses are recontextualized and realized... more
ISBN: 978-91-7963-028-7 (Tryckt)
978-91-7963-029-4 (PDF)
ISSN: 0436-1121
URI: http://hdl.handle.net/2077/64025
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

 

 

© Göteborgs universitet 2011