GUPEA >
Faculty of Fine, Applied and Performing Arts / Konstnärliga fakulteten >
Academy of Music and Drama / Högskolan för scen och musik >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Högskolan för scen och musik >

"Rörlig och stabil, bred och spetsig”. Kulturell reproduktion och strategier för breddat deltagande i den svenska kulturskolan


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/63291

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_63291_1.pdfSpikblad54KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_63291_2.pdfOmslag677KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_63291_3.pdfAvhandling1162KbAdobe PDF
View/Open
Title: "Rörlig och stabil, bred och spetsig”. Kulturell reproduktion och strategier för breddat deltagande i den svenska kulturskolan
Other Titles: “Dynamic and stable, broad and deep”. Cultural reproduction and strategies for widening participation in the Swedish kulturskolor
Authors: Jeppsson, Cecilia
E-mail: Mockasin1@hotmail.com
Issue Date: 3-Mar-2020
University: Göteborgs universitet. Konstnärliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Fine, Applied and Performing Arts
Institution: Academy of Music and Drama ; Högskolan för scen och musik
Parts of work: I Jeppsson, C., & Lindgren, M. (2018). Exploring equal opportunities: Children’s experiences of the Swedish Community School of Music and Arts. Research Studies in Music Education, 40(2), 191–210. doi: org/10.1177/1321103X18773153

II Jeppsson, C. (2018). Kulturskolelärares legitimitetsarbete i mötet med ett politiskt ideal om socialt inkluderande musikundervisning. Finnish Journal of Music Education, 02(21), 38–53.

III Jeppsson, C. (in press). Music teachers’ perspective on their chances to disrupt cultural and social reproduction in the Swedish Community Schools of Music and Arts. I: F. Pio, A. Kallio, G. G. Johansen, & O. Zandén (Red.). Nordisk musikkpedagogiskk forskning. Årbok 20. Oslo: NMH-publikasjoner.

IV Jeppsson, C. (in press). Chefers positioneringar i relation till breddat deltagande i kulturskolan. I: A. Rønningen, K. Boeskov, B. Christensen Scheel, & Y. Hofvander Trulsson (Red.), Kulturskolen som inkluderende kraft: Perspektiver fra forskning til forandring. Oslo: Cappelen Damm Akademisk/NOASP.
Date of Defence: 2020-04-03
Disputation: Fredagen den 3 april 2020 kl. 13:30 Lingsalen, Högskolan för scen och musik, Artisten, Fågelsången 1, Göteborg. Disputationen sker vi länk https://gu-se.zoom.us/j/363831687
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: ArtMonitor
78
Keywords: kulturskola
Community Schools of Music and Arts
music education
widening participation
social inclusion
cultural reproduction
social stratification
field theory
Bourdieu
positioning
institutional discourses
cross-field effects
Abstract: One point of departure of this study is the intensified national interest at the policy level in Swedish kulturskolor (Community Schools of Music and Arts) as an inclusive and accessible institution. Yet, the field can be described as torn between tradition and change. The field’s traditional features can be understood as associated with the music field’s institutional discourses. The aim of the study is to deepen our understanding of Swedish kulturskolor as a field in relation to the political... more
ISBN: ISBN: 978-91-7833-832-0 (printed version)
ISBN: 978-91-7833-833-7 (digital version)
URI: http://hdl.handle.net/2077/63291
Appears in Collections:Doctoral thesis/Doktorsavhandlingar/Konstnärliga fakulteten
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Högskolan för scen och musik

 

 

© Göteborgs universitet 2011