GUPEA >
Faculty of Fine, Applied and Performing Arts / Konstnärliga fakulteten >
Academy of Music and Drama / Högskolan för scen och musik >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Högskolan för scen och musik >

Att göra plats för traditioner. Antagonism och kunskapsproduktion inom folk- och världsmusik


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/63290

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_63290_1.pdfInlaga avhandling1260KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_63290_3.pdfSpikblad54KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_63290_4.pdfOmslag127KbAdobe PDF
View/Open
Title: Att göra plats för traditioner. Antagonism och kunskapsproduktion inom folk- och världsmusik
Other Titles: Constructing Place through Traditions: Antagonism and Knowledge Production within Folk and World Music Education
Authors: Hedin Wahlberg, Ingrid
Issue Date: 3-Mar-2020
University: Göteborgs universitet. Konstnärliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Fine, Applied and Performing Arts
Institution: Academy of Music and Drama ; Högskolan för scen och musik
Date of Defence: 2020-04-02
Disputation: Torsdagen den 2 april 2020, kl 13.00, Lingsalen, Högskolan för scen och musik, Artisten, Fågelsången 1, Göteborg. Disputationen sker via länk https://gu-se.zoom.us/j/934336329
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Art Monitor
77
Keywords: Higher Music Education
Folk and World Music
Discourse
Pastoral Power
Imaginary Geographies
Representation
Antagonism
Abstract: The aim of this thesis is to critically examine the educational area of folk and world music within higher education in Sweden, with a focus on questions of knowledge, power, and governance. The study is ethnographic and the data were produced in the 2016–2017 period through observations of lessons, concerts, and examinations in three educational environ- ments, and through interviews with teachers and students. The analysis identified two antagonistic discourses: music as cultural context and ... more
ISBN: 978-91-7833-830-6 (printed version)
978-91-7833-831-3 (digital version)
URI: http://hdl.handle.net/2077/63290
Appears in Collections:Doctoral thesis/Doktorsavhandlingar/Konstnärliga fakulteten
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Högskolan för scen och musik

 

 

© Göteborgs universitet 2011