Show simple item record

dc.contributor.authorWesterlund, Filip
dc.date.accessioned2019-10-22T12:00:00Z
dc.date.available2019-10-22T12:00:00Z
dc.date.issued2019-10-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/62187
dc.description.abstractStudien har undersökt vad flow innebär för säljare. I studien intervjuades nio säljare om sina flow-upplevelser och vilka organisatoriska förutsättningar och hinder för flow de upplever. Resultatet från de semistrukturerade intervjuerna togs fram med tematisk analys. Flow bland säljare karaktäriseras av känslan att vara ”inne i bubblan”, som innebär en tillfällig förlust av självuppfattning och beskrivs som en positiv utgångspunkt samt rörelse framåt. Förutsättningar för flow identifieras som organisatoriskt stöd och autonomi, kommunicerande av mål samt bekräftelse och feedback. Hinder för flow identifieras som avbrott i öppna kontorslandskap. Studien föreslår att flow utgör en inre motivationsfaktor bland säljare och kan i sin helhet användas för att öka medvetenhet kring fenomenet och främja flow inom organisationer.sv
dc.language.isoswesv
dc.title”Man vill ju göra saker av lust” Säljares upplevelser av flowsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Psychologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för psykologiswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record