GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession >

Vad händer i lärares kollegiala samtalspraktik? En studie av mötet mellan en nationell kompetensutvecklingsinsats och en lokal fortbildningspraktik.


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/60280

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_60280_1.pdfAbstract för spikblad89KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_60280_2.pdfThesis för monografi3779KbAdobe PDF
View/Open
Title: Vad händer i lärares kollegiala samtalspraktik? En studie av mötet mellan en nationell kompetensutvecklingsinsats och en lokal fortbildningspraktik.
Authors: Sülau, Veronica
Issue Date: 20-Sep-2019
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education and Special Education ; Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Date of Defence: 2019-10-11
Disputation: Fredagen den 11 oktober 2019, kl. 13.00, Pedagogen, Hus A, Kjell Härnqvistsalen, AK2 155
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Göteborg Studies in Educational Sciences
437
Keywords: teachers' professional learning practices
continuing professional development initiatives
collegial learning
site ontological perspective
theory of practice architectures
The Boost for Mathematics
case study
Abstract: This thesis explores teachers' professional learning practices; how they are expressed within a national continuing professional development (CPD) programme and how they are formed and shaped by the site in which they are enacted. The aim of this research has been to create an understanding of the significance of the site in the implementation of a professional development initiative and the resulting practices. In this study, the site was viewed as the integration of a national CPD programme, ... more
ISBN: 978-91-7346-522-9 (print)
978-91-7346-523-6 (pdf)
ISSN: 0436-1121
URI: http://hdl.handle.net/2077/60280
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

 

 

© Göteborgs universitet 2011