GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/2077/60279
|
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gupea_2077_60279_5.pdf | Thesis frame | 1089Kb | Adobe PDF | ![]() View/Open |
gupea_2077_60279_6.pdf | Thesis cover | 472Kb | Adobe PDF | ![]() View/Open |
gupea_2077_60279_7.pdf | Abstract | 80Kb | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Print version of this publication can be ordered.
Price: 212. Costs for postage and packing, and in some cases MOMS (VAT), will be added.
Title: | Skriva historia. Literacyförväntningar och elevtexter i historieämnet på mellan- och högstadiet |
Authors: | Staf, Susanne |
Issue Date: | 4-Sep-2019 |
University: | Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten University of Gothenburg. Faculty of Education |
Institution: | Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies ; Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |
Parts of work: | I.Staf, S. 2011. "Att lära historia i mellanstadiet". Undervisningsresurser och elevtexter i ett medeltidstema. Licentiatuppsats). MINS 61. Stockholms universitet. II. Staf, S. & Nord, A. 2018. "Geografi - och historieämnenas literacy på prov: En kritisk analys av literacyförväntningarna i två nationella prov för samhällsorienterande ämnen för årskurs 9". http://sh.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1189343&dswid=-1796 III. Staf, S. 2019. "Att resonera med rätt röst - en analys av källkritiska elevresponser i ett nationellt historieprov för årskurs 9". Submitted. |
Date of Defence: | 2019-09-27 |
Disputation: | Fredagen den 27 september 2019, kl.13.00 Sal BE036 Pedagogen hus B. |
Degree: | Doctor of Philosophy |
Publication type: | Doctoral thesis |
Series/Report no.: | Gothenburg Studies in Educational Sciences 436 |
Keywords: | subject specific literacy, history, semiotic resources, text production, national tests, appraisal, historical voice |
Abstract: | The importance of developing subject-specific literacy is emphasized in linguistic and didactic studies. This thesis contributes to the knowledge on literacy in compulsory school history, by comparing expectations for reading and text production in school years 4 and 9, as expressed through tasks and texts. The thesis consists of three empirical studies, where the first concerns text production in year 4 (10–11 years of age), while studies two and three concern the national tests for year 9 (15–... more |
ISBN: | 978-91-7346-520-5 (Print) 978-91-7346-521-2 (PDF) |
ISSN: | 0436-1121 |
URI: | http://hdl.handle.net/2077/60279 |
Appears in Collections: | Gothenburg Studies in Educational Sciences Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |