GUPEA >
School of Business, Economics and Law / Handelshögskolan >
Gothenburg Research Institute >
Research Report >

Hur konsumtionen digitaliseras


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/59071

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_59071_1.pdf7837KbAdobe PDF
View/Open
Title: Hur konsumtionen digitaliseras
Other Titles: Texter från forskningsprojektet Digcon - Digitaliseringen av konsumtionskulturen
Editors: Petersson McIntyre, Magdalena
Issue Date: Feb-2019
Extent: 60
Publication type: report
Publisher: Centrum för konsumtionsvetenskap
Organization: Centrum för konsumtionsvetenskap
Keywords: konsumtion
digitalisering
Abstract: Digital teknik håller radikalt på att förändra vår konsumtionskultur. Appar, QR-koder och ständigt mer avancerade mobiltelefoner, samt de digitala spår användningen av dem lämnar efter sig skapar nya konsumtionsbeteenden, nya metoder för marknadsföring och försäljning av produkter, men också nya metoder för forskare att studera konsumtionsmönster. De omformar även vilka vi är som konsumenter. Att forska om den här omvandlingen innebär att undersöka tekniken i sig, de som tillverkar den, de som m... more
ISBN: 9789197464277
URI: http://hdl.handle.net/2077/59071
Appears in Collections:Research Report

 

 

© Göteborgs universitet 2011