Show simple item record

dc.contributor.authorBurman, Julia
dc.contributor.authorHolländer Nyström, Clara
dc.date.accessioned2018-12-12T07:53:31Z
dc.date.available2018-12-12T07:53:31Z
dc.date.issued2018-12-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/58365
dc.description.abstractE-handeln ökar kraftigt, men ökningen skiljer sig mycket från land till land. I Europa sträc- ker sig skillnaden från att 82% av befolkningen har handlat på internet ned till att endast 13% av befolkningen har gjort detsamma. Med skillnaden som avstamp undersöker denna studie hur ett valt antal faktorer påverkar ett lands etablering av e-handel, vilket definieras som antalet som handlat via internet de senaste 12 månaderna. Ur ett makroperspektiv un- dersöks relevant data genom en litteraturstudie för att validera studiens utfall. Resultatet indikerar på att, utöver internetspridning, är ålder och politisk stabilitet faktorer som kan tänkas ha en påverkan på e-handelns etablering.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries201812:111sv
dc.relation.ispartofseriesUppsatssv
dc.titleE-handel i Europa - En analys av vilka makroekonomiska faktorer som driver e-handelns etablering i Europasv
dc.title.alternativee-commerce in Europesv
dc.typetext
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Economicseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record