GUPEA >
Faculty of Humanities / Humanistiska fakulteten >
Department of Swedish / Institutionen för svenska språket >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för svenska språket >

Skriftlig lärarrespons för vuxna nybörjare i svenska som andraspråk: teoretiska perspektiv, responspraktik och uppfattningar


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/57965

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_57965_1.pdf1753KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_57965_3.pdf393KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_57965_4.pdf74KbAdobe PDF
View/Open
Title: Skriftlig lärarrespons för vuxna nybörjare i svenska som andraspråk: teoretiska perspektiv, responspraktik och uppfattningar
Authors: Jakobson, Liivi
E-mail: liivi.jakobson@svenska.gu.se
Issue Date: 14-Feb-2019
University: Göteborgs universitet. Humanistiska fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Arts
Institution: Department of Swedish ; Institutionen för svenska språket
Parts of work: 1. Jakobson, Liivi (2015). Holistic perspective on feedback for adult beginners in an online course of Swedish. Apples - Journal of Applied Language Studies, 9, 51–71. http://dx.doi.org/10.17011/apples/urn.201512174094

2. Jakobson, Liivi (2018). Teacher written feedback on adult beginners’ writing in a second language. Research gaps and theoretical perspectives. ITL – International Journal of Applied Linguistics, 169, 235–261.DOI: https://doi.org/10.1075/itl.17013.jak

3. Jakobson, Liivi (under utgivning). Lärares uppfattningar om responsfokus och responssätt för vuxna nybörjarstuderandes texter i svenska som andraspråk. Kommer i: Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning nr 1/2019.

4. Jakobson, Liivi (inskickad). Vuxna nybörjarstuderandes uppfattningar om skriftlig lärarrespons på skrivande i svenska som andraspråk.
Date of Defence: 2019-03-08
Disputation: 8 mars 2019 kl.13.15 sal T302, Olof Wijksgatan 6, Göteborg (Gamla hovrätten)
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Göteborgsstudier i nordisk språkvetenskap
35
Keywords: feedback, adult beginners, second language, Swedish, hermeneutics, teacher perceptions, student perceptions, teacher written feedback, pronunciation, writing
Abstract: This compilation thesis serves to fill a research gap in teacher written feedback on second language (L2) writing and pronunciation by focusing on adult beginners of culturally diverse backgrounds. Basically, this thesis seeks to answer three questions: 1. What do teachers focus on and in what manner is feedback given?, 2. What are the teachers’ beliefs about feedback?, and, 3. What are the students’ preferences concerning feedback? The study presented in the first article concerns international... more
ISBN: 978-91-87850-71-4
Description: Doctoral thesis
URI: http://hdl.handle.net/2077/57965
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för svenska språket

 

 

© Göteborgs universitet 2011