GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande >

Barns och lärares aktiviteter med datorplattor och appar i förskolan


Använd denna länk för att citera eller länka till detta dokument: http://hdl.handle.net/2077/57483

Bifogade filer i denna post:

Fil Beskrivning StorlekFormat
gupea_2077_57483_1.pdfThesis frame1833KbAdobe PDF
Visa/Öppna
gupea_2077_57483_2.pdfSpikblad111KbAdobe PDF
Visa/Öppna
Titel: Barns och lärares aktiviteter med datorplattor och appar i förskolan
Författare: Nilsen, Malin
Utgivningsdatum: 19-okt-2018
Universitet: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education, Communication and Learning ; Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Delarbeten: Yngre förskolebarns och lärares aktiviteter med datorplattor och appar i förskolan (In manuscript)

Äldre förskolebarns och lärares aktiviteter med datorplattor och appar i förskolan (In manuscript)

The tablet computer as a mediational means in a preschool art activity. Från antologin Understanding digital technologies and young children: An international perspective (2016) Eds: Garvis & Lemon. ISBN: 978-1-138-80440-1

Evolving and re-mediated activities when preschool children play analogue and digital Memory games
VISA ARTIKEL

Datum för disputation: 2018-11-09
Disputation: Fredagen den 9 november, kl. 13.00, BE036
Examinationsnivå: Doctor of Philosophy
Publikationstyp: Doctoral thesis
Serie/rapport nr.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
423
Nyckelord: preschool
tablets
apps
digital tools
mediation
agency
intersubjectivity
scaffolding
play
trial-and-error
games
children
remediation
teachers
Sammanfattning: This doctoral thesis aims to examine how preschool children and teachers interact with tablets and apps, and contribute to a critical discussion about the role of digital technologies in preschool. The thesis consists of four empirical studies based on video observations of 42 children and six teachers, fieldnotes and interviews. Interaction Analysis is used in the analysis of the video observations, which allows for examination of both verbal and non-verbal communication between participa... mer
ISBN: 978-91-7346-976-0 (pdf)
978-91-7346-975-3 (tryckt)
ISSN: 0436-1121
URI: http://hdl.handle.net/2077/57483
Samling:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

 

 

© Göteborgs universitet 2011