Show simple item record

dc.contributor.authorHaagen, Elisabet
dc.contributor.authorLindalen, Sara
dc.contributor.authorGemfeldt, Anna
dc.date.accessioned2006-06-28T12:33:35Z
dc.date.available2006-06-28T12:33:35Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/566
dc.description.abstractAbstrakt Titel: Sagan som pedagogiskt verktyg, - en studie i hur sagan kan användas i undervisningen Författare: Anna Gemfeldt, Elisabet Haagen och Sara Lindalen Typ av arbete: Examensarbete 10 poäng Handledare: Rune Romhed Examinator: Anita Franke Program: Lärarprogrammet Datum: VT 2006 Syfte: Vårt syfte med arbetet är att ta reda på hur sagan kan användas i en pedagogisk verksamhet för att stärka och lyfta fram individen såväl som gruppen. Metod: För att undersöka detta har vi förutom litteraturstudier genomfört undervisningsförsök i en förskola och i en förskoleklass. Vi har efter undervisningsförsöken samtalat med gruppernas pedagoger om våra frågeställningar. Resultat: Sagan har stor potential att kunna användas i bred utsträckning i både förskolan och skolan. Sagan kan hjälpa barnen att utveckla en stabil identitet, främja språkutvecklingen och samspelet. Nyckelord: Pedagogiskt verktyg, sagan, osynlig, identitetsutveckling, samspel.eng
dc.format.extent619519 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosweeng
dc.publisherGöteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildningeng
dc.relation.ispartofseriesvt06 2611-14eng
dc.titleSagan som pedagogiskt verktyg, - en studie i hur sagan kan användas i undervisningeneng
dc.typeTexteng
dc.type.svepothereng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record