GUPEA >
Student essays / Studentuppsatser >
Academy of Music and Drama / Högskolan för scen och musik : >
Kandidatuppsatser/Högskolan för scen och musik >

Metoder för hantverksmässig komposition


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/54431

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_54431_1.pdfDegree Project Bachelor of Fine Arts in Music1855KbAdobe PDF
View/Open
Title: Metoder för hantverksmässig komposition
Authors: Eriksson, Thomas
Issue Date: 15-Nov-2017
Degree: Student essay
Keywords: komposition
improvisation
modifikation
skapande
kreativitet
Abstract: Syftet med denna studie är att lära mig mer om komposition och undersöka verktyg och metoder för att kontinuerligt kunna skriva musik. För att nå detta mål har jag valt att utforska två olika kompositionsmetoder – improvisation och modifikation. Frågeställningarna är om en inspelad improvisation, med vissa ramar, och modifikation av en redan existerande komposition kan vara effektiva metoder för att ge upphov till ny musik. Jag har dessutom valt att göra kvalitativa intervjuer av tre kompositör... more
Description: The purpose of this study is to learn more about composition and to explore tools and methods to be able to continuously write music. In order to achieve this goal I have chosen to explore in depth two different methods of composition - improvisation and modification. The inquiries are whether a recorded improvisation with some restrictions, and modification of an already existing composition can be effective methods in order to give rise to new music. In addition, I have also chosen to make qualitative interviews with three composers to find out how they work and make their way from a first idea to a complete composition. The work of this paper has resulted in seven compositions that have been created in a number of ways, as well as a number of tips on tools and methods from the respondents - some of them remain to be tested in the future.
URI: http://hdl.handle.net/2077/54431
Appears in Collections:Kandidatuppsatser/Högskolan för scen och musik

 

 

© Göteborgs universitet 2011