GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande >

Det tillåtande och det begränsande. En studie om pojkars syn på studier och ungdomars normer kring maskulinitet


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/54036

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_54036_1.pdfThesis6635KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_54036_2.pdfAbstract104KbAdobe PDF
View/Open
Title: Det tillåtande och det begränsande. En studie om pojkars syn på studier och ungdomars normer kring maskulinitet
Authors: Zimmerman, Fredrik
Issue Date: 24-Jan-2018
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education, Communication and Learning ; Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Date of Defence: 2018-03-08
Disputation: Torsdagen den 8 mars 2018, kl. 13.00, hörsal C203 vid Högskolan i Borås, Allégatan 1.
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
Keywords: masculinity
norms
under achievement
anti school-culture
ethnography
gender constructions
hegemonic masculinity
homosociality
Abstract: Girls preform generally better than boys in school. In many schools the dominant norms of masculinity are a hinder for boys to preform in school. Schools with a dominating “anti school culture” or a “effortless achievement culture” among the boys are examples of this. These norms of masculinity are also a hinder for girls to show their ability in different subjects. The overall aim of the thesis is to study boy’s view on studying and it´s relation to norms of masculinity. It also focuses on th... more
ISBN: 978-91-7346-953-1 (tryckt)
978-91-7346-954-8 (pdf)
ISSN: 0436-1121
URI: http://hdl.handle.net/2077/54036
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

 

 

© Göteborgs universitet 2011