GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession >

”Det kan vara svårt att förklara på rader”. Perspektiv på analys och bedömning av multimodal textproduktion i årskurs 3.


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/53675

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_53675_1.pdfThesis frame10260KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_53675_3.pdfSpikblad903KbAdobe PDF
View/Open

Print version of this publication can be ordered.
Price:
 212 kr. Costs for postage and packing, and in some cases MOMS (VAT), will be added.

Order this publication

Title: ”Det kan vara svårt att förklara på rader”. Perspektiv på analys och bedömning av multimodal textproduktion i årskurs 3.
Authors: Borgfeldt, Eva
E-mail: eva.borgfeldt@hkr.se
Issue Date: 5-Nov-2017
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies ; Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Parts of work: Borgfeldt, E., & Lyngfelt, A. (2014). Elevtexter som sociosemiotiska uttryck. En studie av elevrespons och sociosemiotisk positionering i årskurs 3. I P. Andersson, P. Holmberg, A. Lyngfelt, A. Nordenstam, & O. Widhe (Red.), Mångfaldens möjligheter. Litteratur- och språkdidaktik i Norden (s. 131-153). Göteborg: Nationella nätverket för svenska med didaktisk inriktning. https://www5.kau.se/sites/default/files/Dokument/subpage/2014/12/m_n gfaldens_m_jligheter_20141123_pdf_57141.pdf

Borgfeldt, E., & Lyngfelt, A. (2017). ”Jag ritade först sen skrev jag”. Elevperspektiv på multimodal textproduktion i årskurs 3. Forskning om undervisning och lärande 2017: 1 vol. 5, s. 64-88. http://www.forskul.se/tidskrift/nummer18/jag_ritade_forst_sen_skrev_jag_ __elevperspektiv_pa_multimodal_textproduktion_i_arskurs_3

Borgfeldt, E. (2017). Multimodal textproduktion i årskurs 3 – analys av en lärares bedömning. Educare: 2017: 1, s. 118-151. Malmö: Lärande och samhälle, Malmö högskola. https://www.mah.se/upload/FAKULTETER/LS/Dokument%20LS/Educa re%2017.1%20muep.pdf
Date of Defence: 2017-11-24
Disputation: Fredagen den 24 november 2017, kl. 13.00 Göteborgs universitet, Pedagogen, Hus B, sal BE 036
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
407
Keywords: multimodality
semiotic resources
meaning making
literacy
assessment
multilingualism
Abstract: Drawing and coloring have been part of young students text making as long as the writing system has been used, but with the increased use of digital tools and an enlarged focus on accountability of today there is a reinforced educational interest to understand what constitutes multimodal student texts in the context of classroom practice. This thesis project overall aim is to highlight and discuss the opportunities and difficulties in the assessment of language and knowledge-developing mul... more
ISBN: 978-91-7346-937-1 (print)
978-91-7346-938-8 (pdf)
ISSN: 0436-1121
URI: http://hdl.handle.net/2077/53675
Appears in Collections:Gothenburg Studies in Educational Sciences
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

 

 

© Göteborgs universitet 2011