Show simple item record

dc.contributor.authorUTRIAINEN, CALLISTO
dc.date.accessioned2017-09-04T12:14:41Z
dc.date.available2017-09-04T12:14:41Z
dc.date.issued2017-09-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/53571
dc.descriptionThe ambition of this thesis has been to answer what requirements users would have for a new LMS when asked to consider which functions would benefit learning and teaching. Research has lifted different qualities in LMS:s, and made comparisons and rankings. Communication and collaborative possibilities are celebrated, and systems that present the greatest amount of functions seem to get chosen without further consideration about the actual impact of these functions on learning and education. A series of focus group discussions with staff and students at Högskolan Väst and studies of related research has led to the conclusion that students wish for access and clarity, while the staff asks for an efficient infrastructure for everyday tasks. Technology has not generated a pedagogical revolution but an infrastructural. Thoughts on education and teaching remain the same even when faced with new technical possibilities. What awakened was the hope for time-saving methods, that would allow for more time to be spent on pedagogical development.sv
dc.description.abstractDenna uppsats hade ambitionen att belysa följande forskningsfråga: Vilka krav på kvalitéer ställer användare på en ny lärplattform (LMS) när de ombeds resonera utifrån vad de vill kunna göra som skulle förbättra och/eller utveckla verksamheten? Tidigare forskning har lyft fram olika kvalitéer hos LMS och jämförelser samt rangordning av olika system har gjorts. Man hyllar möjligheterna till kommunikation och kollaborativa ytor, och systemen med flest funktioner tenderar att väljas utan eftertanke om hur funktionerna ska bidra till lärandet. Efter en serie av fokusgruppsanalyser med personal och studenter på Högskolan Väst, och studier av relaterad forskning dras slutsatsen att studenter vill ha tillgång och tydlighet, och lärarna önskar en effektiv infrastruktur för sina arbetsuppgifter. Tekniken har inte genererat en pedagogisk revolution utan en infrastrukturell sådan. Tankarna kring lärande och undervisningens innehåll förändras inte vid tanken på mer komplex teknik. Däremot uttrycks hoppet om mer tidseffektivt arbete som ska frigöra tid för pedagogisk utvecklingsv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries2017:111sv
dc.subjectlärplattformsv
dc.subjectdigitaliseringsv
dc.subjectpedagogisk kvalitésv
dc.subjectpedagogisk kvalitésv
dc.titleKvalité i lärplattformar för högre utbildningsv
dc.title.alternativeQuality in learning management systems for higher educationsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentInstitutionen för tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentDepartment of Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record