GUPEA >
Student essays / Studentuppsatser >
School of Global Studies / Institutionen för globala studier >
Kandidatuppsatser >
Globala utvecklingsstudier >

“Våra vapen är pennor & böcker”: en kvalitativ studie om afghanska högstadieflickors uppfattningar av utveckling & frihet samt de bådas upplevda påverkan om flickorna istället vore pojkar.


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/51394

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_51394_1.pdf2561KbAdobe PDF
View/Open
Title: “Våra vapen är pennor & böcker”: en kvalitativ studie om afghanska högstadieflickors uppfattningar av utveckling & frihet samt de bådas upplevda påverkan om flickorna istället vore pojkar.
Authors: Fristrand, Jennny
Issue Date: 23-Jan-2017
Degree: Student essay
Series/Report no.: Globala utvecklingsstudier
2017:1
Keywords: utveckling
frihet
flickor
jämställdhet
Afghanistan
development
freedom
girls
equality
Abstract: Development and freedom are two key concepts in global development studies. This thesis aims to research Afghan high school girls’ perceptions and experiences of development and freedom. How these concepts are concretized through possibilities and limitations in their everyday life will answer the research problem. Further, it also investigates whether the girls feel that they have equal access to development and freedom in practice as boys, or if this would be different if they were boys. ... more
URI: http://hdl.handle.net/2077/51394
Appears in Collections:Globala utvecklingsstudier

 

 

© Göteborgs universitet 2011