GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession >

Svenskämnets estetiska dimensioner – i klassrum, kursplaner och lärares uppfattningar.


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/51278

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_51278_1.pdfThesis frame1175KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_51278_3.pdfSpikblad med Abstract1093KbAdobe PDF
View/Open
Title: Svenskämnets estetiska dimensioner – i klassrum, kursplaner och lärares uppfattningar.
Authors: Dahlbäck, Katharina
E-mail: katharina.dahlback@gu.se
Issue Date: 10-Mar-2017
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies ; Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Parts of work: Studie 1. Dahlbäck, K. (2011). Musik och språk i samverkan. En aktionsforskningsstudie i årskurs 1.Göteborg: Göteborgs universitet. ISBN: 978-91-978477-6-6 http://hdl.handle.net/2077/27887

Studie 2. Dahlbäck, K., & Lyngfelt, A. (2017). Estetiska dimensioner i svenskämnets kursplaner från Lgr 69 till Lgr 11. Educare 2017 in press.

Dahlbäck, K. (2016). Lärares uppfattningar om betydelsen av estetiska uttrycksformer i svenskämnet. InFormation - Nordic Journal of Art and Research, 5(2) doi:10.7577/if.v5i2.1851 https://journals.hioa.no/index.php/information/article/view/1851/1673
Date of Defence: 2017-03-31
Disputation: Fredagen den 31 mars 2017, kl. 13.00, sal BE 036, Pedagogen hus B
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg studies in educational sciences
396
Keywords: Subject Swedish
music
aesthetic
literacy
curriculum
action research
multimodality
participation
critical discourse analysis
Abstract: This thesis explores aesthetic dimensions in the school subject Swedish in classroom, curricula and teachers’ perceptions. In focus is the question about young pupils’ (7 – 9 years old) possibilities to use different modalities in order to express themselves, communicate and learn. The overarching aim is to highlight obstacles and opportunities to include aesthetic expressions in the subject Swedish. Aesthetic forms of expression refer to both physical and virtual forms of literature, music, fin... more
ISBN: 978-91-7346-907-4
978-91-7346-908-1
ISSN: 0436-1121
Description: Thesis frame
URI: http://hdl.handle.net/2077/51278
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

 

 

© Göteborgs universitet 2011