GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-) >
Licentiatuppsatser / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande >

Vi kan inte bara utgå från barnens intresse. Pedagogers guidning av barns intresse i förhållande till förskolans målstyrning


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/50812

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_50812_1.pdf1746KbAdobe PDF
View/Open
Title: Vi kan inte bara utgå från barnens intresse. Pedagogers guidning av barns intresse i förhållande till förskolans målstyrning
Authors: Thörner, Agneta
Issue Date: 4-Nov-2016
Extent: 222
Publication type: licentiate thesis
Organization: Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Keywords: preschool
everyday life
guided participation
children's interest
goal
guidelines
Abstract: Swedish preschool is based both on the idea of being optional and children's autonomy while preschool is part of the education system. This study intends to examine how preschool staff talk and stimulate children's learning outcomes correlated to children's interest given the curriculum and other kind of policy documents. How does preschools staff take advantage of children's interest in order to support their advancement of knowledge in various area? How does preschools staff handle challenges ... more
Description: Denna licentiatssuppsats har genomförts vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, Göteborgs universitet, Högskolan i Borås och inom ramen för forskarskolan i utbildningsvetenskap Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning (CUL).
URI: http://hdl.handle.net/2077/50812
Appears in Collections:Licentiatuppsatser / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

 

 

© Göteborgs universitet 2011