GUPEA >
Student essays / Studentuppsatser >
Academy of Music and Drama / Högskolan för scen och musik : >
Magisteruppsatser/Högskolan för scen och musik >

BARA FÖR SPELANDETS SKULL? En diskursanalytisk studie över ensemblelärares positionering och funktion på gymnasieskolans estetiska program


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/48675

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_48675_1.pdfDegree Project Master of Fine Arts in Music651KbAdobe PDF
View/Open
Title: BARA FÖR SPELANDETS SKULL? En diskursanalytisk studie över ensemblelärares positionering och funktion på gymnasieskolans estetiska program
Authors: Larsson, Christer
Issue Date: 20-Oct-2016
Degree: Student essay
Keywords: music education
ensemble teacher
positioning
upper secondary school
social constructionism
discourse psychology
Abstract: This paper examines how ensemble teachers, in the Swedish upper secondary school, talk about their didactical positions and functions in the classroom, and how these conversations construct and authorize the teachers’ discursive room for manoeuvre. The study takes a social constructional perspective as its starting point, and assumes that every day interaction in a social context, produce a system of truths which determines what is possible or impossible to say or do. The empirical fo... more
URI: http://hdl.handle.net/2077/48675
Appears in Collections:Magisteruppsatser/Högskolan för scen och musik

 

 

© Göteborgs universitet 2011