GUPEA >
Student essays / Studentuppsatser >
Department of Swedish / Institutionen för svenska språket >
Masteruppsatser (Department of Swedish / Institutionen för svenska språket) >

Att utforska nyanländas erfarenheter och kunskaper. Om kartläggning som ett didaktiskt redskap i nyanlända elevers utbildning


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/40821

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_40821_1.pdf865KbAdobe PDF
View/Open
Title: Att utforska nyanländas erfarenheter och kunskaper. Om kartläggning som ett didaktiskt redskap i nyanlända elevers utbildning
Authors: Sandell Ring, Anniqa
Issue Date: 19-Oct-2015
Degree: Student Essay
Keywords: Nyanlända
kartläggning
språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt
Abstract: The purpose of this case study is to reach a deeper understanding of the process whereby the knowledge and experiences of newly arrived students are mapped when they start their education at their new school. A sociocultural perspective is taken, in which learning and knowing are seen as situated processes and where interaction during the mapping activities is regarded as a series of occasions where the resources and knowledge of the students are construed and validated. Research on and knowledg... more
Description: SSA 240 30 hp Ämne: Svenska som andraspråk Termin: Ht 2015 Handledare: Aina Bigestans
URI: http://hdl.handle.net/2077/40821
Appears in Collections:Masteruppsatser (Department of Swedish / Institutionen för svenska språket)

 

 

© Göteborgs universitet 2011