GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande >

I spänningsfältet mellan kontroll och utveckling. En policystudie av systematiskt kvalitetsarbete i kommunen, förskolan och fritidshemmet.


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/40661

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_40661_1.pdfAbstract759KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_40661_2.pdfThesis frame3598KbAdobe PDF
View/Open
Title: I spänningsfältet mellan kontroll och utveckling. En policystudie av systematiskt kvalitetsarbete i kommunen, förskolan och fritidshemmet.
Authors: Lager, Karin
E-mail: karin.lager@ped.gu.se
Issue Date: 20-Nov-2015
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education, Communication and Learning ; Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Parts of work: Lager, K. (2010). Att organisera för kvalitet: En studie om kvalitetsarbete i kommunen och förskolan. (Licentiatuppsats. Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande). Göteborg: Göteborgs Universitet.

Lager, K., Sheridan, S., & Gustafsson, J. (2015). Systematic quality development work in a Swedish leisure-time centre. Scandinavian Journal of Educational Research, (publicerad online) 10.1080/00313831.2015.1066434

Lager, K. (2015). ‘Learning to play with new friends’: systematic quality development work in a leisure-time centre. Early Child Development and Care, (publicerad online) doi:10.1080/03004430.2015.1030634
Date of Defence: 2015-12-11
Disputation: Fredagen den 11 december 2015, kl. 13.00, Sal BE036, Göteborgs universitet, Pedagogen
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
379
Keywords: enactment
policy
systematic quality development work
preschool
leisure-time centre
Abstract: The aim of this thesis is to explore how Systematic quality development work (Sqdw) is enacted in municipalities, preschools and leisure-time centres. In Sweden Sqdw comes within the statutory obligations of preschools and leisure- time centres and constitutes a significant part of teachers’ work. The thesis explores how local policy-makers, a principal and two teachers enact Sqdw policy and transform it into practice. The thesis consists of two parts. The first is the licentiate thesis Or... more
ISBN: 978-91-7346-855-8 (tryckt)
978-91-7346-856-5 (pdf)
ISSN: 0436-1121
URI: http://hdl.handle.net/2077/40661
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

 

 

© Göteborgs universitet 2011