GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education and Special Education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik och specialpedagogik >

Rektorers praktiker i möte med utvecklingsarbete. Möjligheter och hinder för planerad förändring


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/40535

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_40535_2.pdfAbstract74KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_40535_3.pdfThesis2525KbAdobe PDF
View/Open
Title: Rektorers praktiker i möte med utvecklingsarbete. Möjligheter och hinder för planerad förändring
Authors: Nehez, Jaana
Issue Date: 16-Oct-2015
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education and Special Education ; Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Date of Defence: 2015-11-06
Disputation: Fredagen den 6 november 2015, kl. 13.00, Kjell Härnqvistsalen, Pedagogen, Västra Hamngatan 25
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
377
Keywords: planned change
principals
principals' practice
practice theory
practice architectures
school development
action research
Abstract: This thesis focuses on how principals’ practices in improvement work are formed and how these practices affect principals’ possibilities to work with planned change. The study takes its departure from ten Upper Secondary School principals’ improvement work concerning enterprise education. The study has an action research approach and was carried out between June 2009 and September 2010. The aim of the study is to generate knowledge about principals’ practices in improvement work and of action re... more
ISBN: 978-91-7346-849-7 (tryckt)
978-91-7346-850-3 (pdf)
ISSN: 0436-1121
URI: http://hdl.handle.net/2077/40535
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

 

 

© Göteborgs universitet 2011